magazin online

sâmbătă, 20 iunie 2015

MEDICINA INTRE ADEVAR SI SNOBISM




Cu o luna in urma am depus "la plesneala" CV-ul la 3 oferte de angajare din care una in Anglia.
Nu ma incanta deloc sa intru iar intr-un program de munca strict, decat nevoia de completare a castigului obtinut acum si mai ales contactul cu o varietate mai mare de cazuri.

De la oferta din Anglia m-a sunat cineva de la Sibiu, era firma de intermediere si am renuntat .
Nu ma duc eu pana acolo , necesita timp  si cheltuiala de care nu dispun si am realizat ca inca nu sunt pregatita sa merg in afara.

M-a sunat apoi de la un cabinet-clinica.
M-am prezentat , vroiau cu experinta. La inceput din discutii pareau multumiti. Le-am zis ca am facut clinica, nu ecografie si am lucrat cu analize la diverse laboratoare. La fel si ei .

Cabinetul avrea vre-o 3 asociati , aveau o chirie de 1500 de euro si o suprafata de vre-o 70 m patrati, cu ecograf, microscop, in asteptarea unui aparat de analize biochimice si hematologice.
Tinuta, curateniea , luxul . m-au impresionat. Mai mult, am ramas placut surprinsa de  cei doi tehnicieni studenti la med. vet.  care ar fi putut inlocui cu succes doctorul la orice tratament mai putin la operatii.

Exista si un manager ( colaborator) si o conduita, doctorul facea exclusiv meseria , nu stergea gemuri, mese sau matura.

Dar avea o obligatie contra acestor favoruri , sa  scoata bani din orice caz!!!!!

Am sa prezint doua care m-au lasat cu o imagine controversata.

Sigur tot acest lux si aceste facilitati se platesc greu, astfel incat gasesc o pefecta justificare , dar care nu este deloc in acord  cu eficienta si  sanatatea.

S-a  prezentat o domnisoara foarte afectata   panicata, cu un bischon alb .
"Domnule doctor am fost la un cabinet acum 3 zile, fiindca am gasit o capusa pe labuta catelului ( catelul era controlat de cate ori venea de afara si era si in termen de la deparazitarea externa).
Mi-au scos-o si cred ca a ramas capul acolo,  uitati ce s-a umflat !"

M-am gandit repede in acest caz eu dau cu tinctura de iod  si-i dau clientului sa continue acasa , pana se desumfla si  pica capul capusei , aruncat inevitabil afara de efectul revulsiv al tincturii ( care se aplica  si in talpa unor animale mari, bovie cabaline, in afectiuni grave) 
Toata chestia cu consultatie cu sfaturi privind posibilitatea infestarii cu babesia  la 7-14 zile de la muscatura , ar fi costat 50-70-100 lei.

Doctorul cu un profesionalism tipic , minutios a expus labuta la lumina , a tuns-o , a raclat-o cu lama pana la sange, a introdus Synulox ( antibiotic) in gaura formata in urma raclarii si stoarcerii. 
A facut analize de babesia si hemobartonela care apar in acelasi frotiu ( desi nu existau nici simtome , nici o periaoda de incubatie necesara declansarii bolii si binenteles ca frotiul era curat. 
A prescris Ronaxan ( doxiciclina) timp de 2 saptamani , care se da in hemobartoneloza 21- 30 zile.
Dar de data asta nu exista boala se facea doar o dura preventie, iar fiindca un astfel de tratament  e toxic hepatic ca orice antibiotic, i-a prescris si Sodiazot , un protector hepatic deloc ieftin.

Totalul a fost undeva la 380 lei . Cu mentiune daca apar simtomele de babesia, anorexie, febra, voma, anemie, urinare  si scaun cu sange sa vina imediat la cabinet.

Al doilea caz  nu am asistat dar  a venit stapana alarmata ca bischonul face alergie la Sodiazot , care este sub forma lichida si i s-a explicat ca nu are cum sa faca,  fiiind el insusi antialergic.

Doamna il daduse rapid pe gura si se absorbise in trahee si a provocat tusea.

Am interbat ce a avut catelusul.
"A venit la noi fiindca a vomat dupa ce a mancat cascaval. "

Iar eu curioasa am intrebat:

"Si a avut ceva la ficat de i-ati dat Sodiazot sau la bila , a avut vre-o pancreatita ?"
"Nu biochimicul era curat. I-am facut si ecografia si nu am gasit nimic, dar i-am dat preventiv si protector hepatic si o dieta de ficat si i-am zis sa nu-i mai dea cascaval."

Ok, in acesta ecuatie eu as fi spus clientului de la inceput sa nu-i mai dea cascaval si sa revina daca se repeta voma la orice alt produs alimentar destinat alimentatiei catelului, stiut fiind ca nu li se da semipreparate salmuri, afumaturi ..etc....,necesitand o alimentie mai sanatoasa decat a omului.
Ambele specii omul si animalul de la bloc au un regim sedentar !

Desi i-am inteles perfect ca trebuie sa scoata bani , s-a vazut pe fata mea o oarecare retinere in aplicarea acestei conduite si cu respect si admiratie reciproca si o intelegere mutuala fara explicatii , ne-am luat poiticos larevedere, doctorul motivand ca mai sunt cativa inscrisi la interviu pe care trebuie sa-i vada si ca trebuie sa hotarasca impreuna cu ceilalti doi asociati  , iar eu prefacandu-ma ca astept vre-un raspuns !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu